Va, är det redan april?

Jag gick i ide för ett tag sedan. Jobb-idet och inser att solen har börjat skina och jag läser, att om några dagar, kanske det blir upp till femton grader. Stämmer det? Är det äntligen dags att se snön rinna bort, sanden borstas bort och cykelpumpsfågeln kommer att väcka mig på morgonen?

Jag noterar att andra har varit i någon form av ide, eller grotta kanske det är. Det där om avhandlingen till exempel, som skrivit en avhandling om att vi män är direkt farliga för våra barn. Det händer mycket när man sover och inte är uppmärksam inser! Då kliver massa konstiga saker fram.

Med obehagliga kväljningar, har jag dessutom sett uppdrag granskning och om Bjästaskolan. Det har ingen missat. Jag säger det igen. Vi har satt teknik i händerna på våra barn, som vi inte behärskar själva. Titta på inslaget, kolla noga hur rektorn reagerar när det går upp för henne, att hon inte har koll över huvud taget. Vi har satt teknik i händerna på våra barn, som vi inte ens behärskar själva. Det har jag skrivit massor av gånger. Varit ute och pratat om. Fortfarande, så har vi inte fattat.

Nä, jag tar nog och går i ide igen en stund. Och hoppas det värsta går över därute…

2 responses to “Va, är det redan april?

  1. Alexander, visst är slutsatserna om att pappor är livsfarliga för sina barn bisarr. Men den är Eva Sternbergs, inte Anna Carlssons.

    Carlssons avhandling verkar inte ha någonting med mäns kompetens som föräldrar att göra, att döma av meddelandet på Malmö Högskolas hemsida.

Kommentera

