Bäst-före-datum är passerat

Jag började fundera på allvar, när jag såg programmet om Bjästa. Hur det snabbt blev  mobbing och ansvarlöst tangentbordsridderi. Effekterna efter programmet var likadana, fast för andra lägret. Jag förstår, det är så lätt att bara tycka någonting. Som slängs ut till ingenting. Att bara tycka någonting. Antalet människor, som klickar tummen upp – Gör det någon skillnad egentligen? Och vad har jag där att göra?

Över 200 vänner på fejan, har jag. Jag umgås med knappt 3-4 av dem till vardags. Nästa grupp är de där som jag träffar då och då och så vill man ju hålla kontakten. Eller kanske som han sade PG, att det är vår tids rädsla för att göra ordentliga avsked, som bidrar. Förlorar jag vänner nu, när jag tar bort min profil?

Senaste veckan har jag hållt mig undan och gissa vad jag saknat? Just det, ingenting. Det kanske är någon trotsighet i mig, men jag börjar nog inse att fejan, passerat bäst-före-datum. Livet är tillräckligt komplicerat för att komplicera det än mer.

Finns det möjligtvis en plats där man kan få begrava sin profil på fejan? Ni vet, stoppa undan den, tacka för tiden som varit och framöver komma ihåg hur det var. Vampyrtävlingar, tummen-upp på meningslösheter, farmville och allt annat livsnödvändigt…

Om jag nu kostar på mig att ana att detta är på övergående, vad kommer sedan måntro? Jag tror hårt på fenomen som .ning,  kanske inte just .ning, men liknande. Där man faktiskt skapar sitt ”eget” fejan. Vilka som de facto blir vänner och som man knyter till sig, blir desto viktigare.

Kommentera

